woke

inatt glömde jag borsta tänderna innan jag gick ut.
sen körde jag en gul ferrai. fast ag körde ju inte, den gick på autopilot.
sen sparng min systerdotter ut mitt i trafiken, vid ett rödljus, för hon ville åla i morfars volvo istället.
och så hade vi masa godis. gröna hjärtan i långa plastpåsar, gult hockeypulver och pringles chips.
hur mycket man än åt av chipsen tog dom aldrig slut.
i husbilen bakom fick jag hela tiden titta så att det inte var min döda syster. men jag var helt säker på att det var det. hon såg glad ut.
min husbil gick också på autopilot. så under hela färden stod jag och tittade mig i en spegel. vet inte varför.
min syster, som inte längre är min syster körde fel. genom några grindar, över en mur. undrar hur det gick till.
för första gången hade jag ångest att jag skulle köra trots att jag inte har körkort. då skule jag och min andra syster byta plats.
sen kom jag på att hon inte heller har körkort, men hon hade nog det då.

undrar vart vi skulle?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0