city

här i staden händer sjuka saker.
människor sviker, spelar, leker och hämnas om vartannat.
jag undrar om de missat att det finns moraliska regler att följa?
regler byggda av kärlek, äkthet och renhet.
mänsklighet och vänlighet.
alla familjer har sina saker.
så många lider och mår dåligt.
till vilken nytta?
för att någon skall vinna pluspoäng i en kamp om.. vad?
de drar ner varandra i sörjan, kastar total svärta på varann.
talar ner varandra, slår varandra och .. njuter?

jag är så utled på falskhet, lögner och sorg.
jag vill kunna gallra ut vad jag vill omkring mig, men den storheten besitter inte jag.

Kommentarer
Postat av: sannie

Ha en bra dag :)

2009-05-28 @ 08:45:47
URL: http://sannieschutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0