total

jag är inte gammal.
men jag är 24.
6 år av 24 är ganska lång tid.
det är en fjärdedel.
i en fjärdedel av mitt liv har jag mått dåligt.
under hela den någorlunda vuxna tiden i mitt liv har jag mått dåligt.
och jag har svårt att finna hoppet om att det kommer bli bra.
inte bra om ett år eller om två. utan över huvud taget.



det knepiga är att jag är en hoppfull människa.
jag tror på glädjen, lyckan, renhet och äkthet.
jag vet hur den känns när den kommer i form av små stunder.
jag vill desutom kunna ge den.
jag vill liksom sprida den omkring mig.
jag tror på den eviga, sanna lyckan och ro i själen.
jag finner den bara inte. jag har inte nått dit riktigt än.
men mitt mål är givetvis att finna den.
under tider gör det bara så förbannat ont.

och du, du som följer mig på vägen. vart tog du vägen?

Kommentarer
Postat av: T

Jag kommer alltid att följa dig på vägen =)

2009-05-25 @ 07:21:19
URL: http://www.theresesjosten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0