back to basics

det e fan freezin outside.
det ger mig ångest över en sådan detalj som att jag inte har någon jacka jag vill bära i kylan.
min älskade vintrejcka ser ut som crap eftersom den efter en hård utekväll fått nattamat över sig.
kan man förresten fylla en jacka med nytt innehåll - om det nu e dun eller annat kraffs vet jag inte?

ångesten är så påtaglig idag.
den känns i hela ryggen och magen och bröstet.
det värker, svider. som om jag vill spy med inte har något att spy.
det gör så ont. skinnet bränner. organen värker. jag har så svårt att andas.
jag önskar så att det hjälpte att strunta i allt och sova bort det men det funkar inte.
allt måste bara åtgärdas och jag vet inte hur jag skall lyckas med det.
jag vill inte gråta mer. inte ha svårt att andas mer.
jag vill komma undan.
som att det en dag bara har gått över. lättar. försvinner.
så jag kan vara lugn och lycklig och den jag egentligen är.

och den dagen får gärna vara idag eller imorgon. på sin höjd.

Kommentarer
Postat av: mamman

väntar oxå på den dagen. Där allt känns bra -bara bra. Där man blir glad för småsaker och vet vad som ska till för att man ska vara lycklig. ett harmoniskt liv.

kram

2009-10-06 @ 09:18:16
URL: http://medandra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0