bubbla

det värker i hela kroppen.
jag kallsvettas, har svårt att andas, vill lägga mig ner och sova.
jag skakar men försöker dölja det som vanligt.
varför blir det så här? vad är det som kommer över mig?
det har varit så här alldeles för ofta nu. de senaste veckorna var och varannan dag.
jag vill inte. jag vill bara sova. inte vakna förräns någon helt mirakulöst har ändrat hela världen jag lever i. gett mig ledigt för en vecka vid vattnet.
bara andas. bara vara.
le åt töntiga, betydelselösa saker.
varje kväll är det som om jag går in i min bubbla.
jag faller ihop i soffan, glor på tv, tänker, slutar tänka, börjar tänka igen. skrattar åt dåliga skämt och bara är. sen avbryter telefonen allt. om och om igen. och det utan att den ens fungerar som den ska.
sen försöker jag komma in i bubblan igen. dricker te, pratar, lyssnar, funderar, tänker på saker jag inte ens vet om.
jag kommer dock aldrig in i min bubbla igen. frågan är om jag någonsin är där.
jo det är jag. det är jag faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0