klös

på golvet på mitt kontor ligger papper. de ligger i ordning, så som jag skall arbeta med dem.
Men det finns ingen ork. ingen vilja eller kämpaglöd att ens börja titta på dem.
jag har lagt dem på golvet för att jag inte ska missa dem.
på skrivbordet ligger stora högar.
och hjärtat bara dunkar i bröstet på mig när jag ser det.
så mycket som skall göras och fixas och donas.
och inte en enda liten glimt av vilja finns det.
en del gör jag. en del får vänta tills imorgon.
en del får vänta tillls efter helgen.
så får det bara lov att vara ibland.
huvudet är tungt och halsen gör ont.
mina ögon vill inte hålla sig öppna längre. jag vill bara somna.
sova, sova, sova.
i en halv jävla evighet.

jag pratade med mor och far idag.
min far (närmare pensionsåldern) har för första gången hoppat i poolen. han höll för näsan. mor tyckte det var en lustig syn. men hon var glad. de är båda glada. det var längesen de var det.
jag gillar tanken på att de är där nere i solen och bara njuter av att inte vara här bland all skit och allt falskt.
att mor en dag plötsligt får se far hoppas från kanten ner i poolen (30 grader- man tackar) hållandes för näsan. vuxna karl.

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0